wtorek, 30 maja 2017

KWESTIONARIUSZ NAP: odpowiada BERENIKA KOWALSKA





isz mi,
co tak
naprawdę
myślisz 


Nocny Art Patrol z ogromną przyjemnością inauguruje nowy cykl:
KWESTIONARIUSZ Nocnego Art Patrolu: NAPisz mi, co tak naprawdę myślisz.
Na pytania odpowiadać będą poproszone/poproszeni przez patrol artystki i artyści. 

Dziś na pytania odpowiada BERENIKA KOWALSKA


Berenika Kowalska | bez tytułu | olej na płótnie | 160 x 190cm | 2016


Dzień czy noc?
Dzień.

Czy istniałaby dla Ciebie alternatywa dla sztuki?
Nie.

Dlaczego mam mieć Twój obraz?
To pytanie bardziej do odbiorcy niż do mnie. Jeśli jest jakaś struna w Tobie, która drga gdy patrzysz na moje obrazy to znaczy, że zostały one namalowane też i dla Ciebie.

Kto z innych artystów Cię inspiruje?
Najbardziej Mark Rothko. Moim zdaniem w jego obrazach jest dosłownie wszystko.
Inspirują mnie też teksty różnych artystów, nie zawsze głównie obrazy. Np. moja twórczość zmieniła się bardzo pod wpływem tekstów Kandinskiego, Malewicza, Nowosielskiego i Picassa.

Jaką książkę ostatnio czytałaś?
Lew Tołstoj, „Zmartwychwstanie”.

Beuys czy Warhol?
Może Warhol. Ale bez przekonania, że w ogóle któryś z nich.

Ile swoich obrazów zniszczyłaś?
Dwa.

Pewność siebie czy pokora?
Pewność siebie i pokora.

Praca czy pasja?
Nie ma rozwoju pasji bez pracy.

Czy lubisz zabierać głos na własnych wernisażach?
Tak, bardzo.

Czy obchodzi Cię, kto kupuje Twój obraz?
Tak, bardzo. Chciałabym poznać osobiście każdego, kto kupuje moje obrazy. Chciałabym też nie zawsze zgodzić się na kupno, móc wybrać komu sprzedaje obraz a komu nie. Jednak na razie nie jest to do końca możliwe, między innymi po prostu nie stać mnie na to. Niemniej jednak są to sytuacje, do których powoli dążę.

Co w Twojej pracy daje Ci poczucie szczęścia i sensu?
Po prostu malowanie. Proces twórczy.

O co zapytałabyś kolejną artystkę / kolejnego artystę, odpowiadającą / odpowiadającego na pytania tego kwestionariusza?
PYTANIE BERENIKI: Proces twórczy: pole bitwy czy odprężenie?





Dziękuję Berenice i zapraszam na Jej stronę:


http://berenikakowalska.com